piątek, 14 maja 2021

,,Historia Śmieszka" cz.3 - pytania i odpowiedzi.

 Czołgiem! W ostatnim poście prosiłam o zadawanie pytań odnośnie książki, a dzisiaj będę na nie odpowiadała. Bardzo dziękuje każdemu, kto się przyczynił do powstania tego wpisu! Na wszystkie pytania odpowiedziałam, czasami tylko zmieniłam słownictwo. Zaczynajmy... kolejność przypadkowa!

1. Co było najtrudniejsze podczas pisania?

Chyba chronologia. Miałam problem z tym, że pisałam iż jest poniedziałek, a dzień później opisywałam już weekend, kompletnie nie zdając sobie sprawy z tego, jednak ogromnego (jak moja głupota) błędu. Często musiałam też wracać do tekstu (który już tyle razy czytałam, że mogę niektóre teksty cytować) bo się zastanawiałam, czy ktoś już o tym mówił, czy nie...

2. Jak będzie wyglądała publikacja książki?

Teraz jestem na etapie korekty. Potem popracuje nad tym, co dostałam i zajmę się pierwszymi egzemplarzami druku. Jak te będą okej, wtedy rozpocznie się sprzedaż. Będzie można kupić ją ode mnie osobiście (o ile mieszkacie gdzieś niedaleko mego zadupia) - tak będzie najtaniej, dodatkowo pierwsi kupcy dostaną jakieś fajne gratisy - rabarbar, krem na hemoroidy i zatyczki do uszu. Nie no żartowałam, jeszcze pomyśle co tam dostaniecie :D.  Za pomocą księgarni internetowych (chyba dwóch), a także w formie ebooka.

3. Skąd skarpetki z okładki książki?

Skarpetki ze SongeBobem i Patrykiem (tam są dwie pary) kupiłam w Croppie za 30 zł. :D Polecam, wymiatają zajebistością.

4. Jakiego rodzaju będzie książka?

Powieść... połączenie psychiki człowieka i komedii, a także lekkiego romansu. Więc takie misz masz, jak jajecznica z serem.

5. Czemu główny bohater ma na imię akurat Karolek?

Bardzo ciekawe pytanie i dziękuje za zadanie mi go. Przede wszystkim wymyślając postać główną chciałam, aby jego imię dało się zmiękczyć, coś jak Dorota - Dorotka (btw. nie mówcie nigdy na mnie Dorotka, bo za to idzie się siedzieć), ponieważ jest on bardzo dziecinny, jak na swój wiek. Drugim faktem jest to, iż Karolek z opisu przypomina mi pewnego Aktora dubbingowego - również Karola Osentowskiego, chociaż bazowałam tylko na posturze, a w szczególności grzywce tegoż człowieka. Kompletnie nie chodzi mi o styl ubierania się, ani charakter tejże osoby. Skoro w mojej głowie Karol Osentowski wygląda, jak książkowy Karol Frodowski, postanowiłam mu nie zmieniać imienia...

6. Kiedy pomysł na debiut powstał w mojej głowie? Co mnie natchnęło?

Przede wszystkim marcowy początek koronawirusa, kiedy serio siedzieliśmy w domu przerażeni i bez papieru. Natchnęło mnie przede wszystkim moje życie, które do normalnych nie należy. Karolek to w 80% ja, a i jego niektóre historie, chociaż są zmyślone, często bazowane na moich własnych. Chciałam też pokazać świat z perspektywy osoby hiper wrażliwej, która posiada nerwicę natręctw i należy do osób bi/homoseksualnych.

7. Jakiej książka będzie wielkości?

A5, a jeśli chodzi o grubość, to niecałe 300 stron.

8. Kiedy będzie można przeczytać książkę w wersji papierowej?

Myślę, że jak wszystko wyjdzie z planem to początek lipca. Chciałam o wiele szybciej, ale okazuje się, że to nie jest takie proste...

9. Co będzie na okładce z tyłu?

U góry ładnie się przywitam i zachęcę do czytania. W środku będzie wstęp do Karolkowej historii, a na dole czytelnik dowie się z jaką książką ma do czynienia, oraz jakich wartości ona dotyczy (LGBT, hiper wrażliwość, nerwica etc.).

10. Czy pisałam od razu na komputerze, czy zaczęłam od zapisków papierowych?

Pisałam od razu na komputerze, w programie Word, bo jest to dla mnie wygodniejsze i zdecydowanie szybsze. Nawet mi jeden padł i musiałam kupić nowy. Pan ze sklepu zdziwił się iż moim jedynym kryterium do wyboru laptopa była szybkośc i łatwość pisania na klawiaturze. Na papierze czasami dodawałam notatki.

11. Jaki będzie termin publikacji?

 Tak, jak pisałam w punkcie 8 - lipiec, jeśli chodzi o książkę papierową. Ciut później pojawi się wersja e-book. Jeszcze później wersja na papirusie.

12. W jakim roku dzieje się akcja książki?

 Nie jest określony fakt w jakim roku dzieje się akcja. W mojej głowie jest to rok 2019, aczkolwiek to zależy sporo od wyobraźni. Nie dzieje się wokół bohaterów nic, co by mogło wskazywać na jakikolwiek rok np. koronawirus - w książce go nie ma. Odetchnijmy więc na chwilę :). Początek akcji ma miejsce na początku lata, a koniec dokładnie w wigilię, więc bardzo uroczysty dzień.

13. Większość książek ma wątek miłosny... czy tutaj go znajdziemy?

Sam Karolek tworzy główny wątek miłosny, ale o tym Wam opowiadać nie będę, ponieważ nie chcę Wam zepsuć czytania. Poza tym bohaterem, też się troszkę dzieję więc tak - znajdziemy go. Nie jest to jednak powieść w której będą elementy seksu, bo zwyczajnie nie umiem ich opisywać (tu powinnam wstawić ikonkę przewracającą oczami).

Dziękuje za zadane pytania. Zapraszam na Instagrama -> KLIK


Pozdrawiam Kolorowo

Beatrycze



28 komentarzy:

  1. Ciekawe pytania i bardzo interesujące odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Premiera w lipcu to już bardzo blisko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już się nie mogę doczekać premiery :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała wiadomość :)
    Czekam zatem na premierę :D
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, czekam na premierę ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na premierę, jestem bardzo ciekawa tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie moge doczekac sie jej publikacji :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też bym chyba pisała na komputerze od razu, ale pewnie zapisywałabym jak szalona co jakiś czas, aby przypadkiem nie stracić cennych zapisków. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komputer sam od siebie zapisuje wszelkie zmiany, po jakiejś sekundzie :)

      Usuń
  9. Super! Zaintygowałaś mnie tą książką, chętnie po nią sięgnę. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po Twojej myśli.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hue hue a ja już czytałam i polecam :D Karolek jest tak samo super jak Dorotka xD
    (Chcę wersję na papirusie o.o)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie słyszeć że książka będzie również w wersji papierowej:)

    OdpowiedzUsuń
  12. powiem Ci, że ten krem na hemoroidy mnie bardzo skusił! i rabarbar nigdy nie jadłam, więc ideolo :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Super pytania! świetnie że na nie odpowiedziałaś. Zawsze interesowało mnie jak to jest przy wydawaniu książki, co czuje autor, jakie ma o tym zdanie itd. sama kiedyś chciałam wydać książkę, ale skończyło się na planach. Może kiedyś wrócę do tego pomysłu :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Też jestem ciekawa książki, uwielbiam czytać. Książka zapowiada się naprawdę ciekawie👍

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoja książka zapowiada się bardzo zacnie. Nic tylko czytać jak tylko odbędzie się premiera :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z jednej strony bardzo się cieszę i gratuluję Ci, a z drugiej mam ochotę samej sobie nakopać do dupy. Wszyscy piszą książki, wszyscy wydają książki, a ja piszę swoją (trzy części od razu, bo po co się ograniczać) i skończyć nie mogę. Od jakichś dziesięciu lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety książka poza pisaniem to też bardzo dużo roboty i sama sobie nawet nie zdawałam o tym sprawy. Trzeba poświęcić na to dużo czasu, rwania włosów z głowy i pieniędzy :D - ale o tym w kolejnym poście. Mnie też korci, żeby już zacząć pisać drugą część, ale się stopuje i robie sobie aktualnie reset od książki, czekając na korektę.
      Życzę powodzenia w spełnianiu marzenia. Taka mała rada ode mnie, lepiej zacznij od jednej części i zrób ją taką, by była dla ciebie doskonała... wtedy weź się za publikacje :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Książka zapowiada się ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się ciekawie -trzymam kciuki ,by książka wyszła 8 lipca ☺
    Tak właśnie podejrzewałam, że pomysł z książką, narodził się podczas epidemii
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. brzmi bardzo ciekawie :) Planujesz w przyszłości wydać więcej książek? Pytam na razie z czystej ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym jeszcze wydać drugą część ,,Historii Śmieszka" Mam na nią nawet pomysł, ale są to niestety koszty... tak czy siak planuje wydać ją chociaż w wersji e-booka, żeby pokryły chociaż troszkę koszty pierwszej książki,

      Usuń

Odwiedzam każdego, kto zostawił u mnie komentarz i zostawiam ślad na jego/jej blogu lub stronie internetowej przed pojawieniem się kolejnego wpisu!
Pozdrawiam Kolorowo!